✭ Barangan Keperluan Utama Abad Milenium


• Coli

Dicipta oleh Mary Phhelps Jacobs dari New York dalam tahun 1914. Idea ini terhasil apabila dia meminta pembantu rumahnya untuk menjahit sehelai reben dan dua sapu tangan. Membebaskan wanita dari menggunakan kain yang diikat ketat pada bahagian dada. Semua wanita moden pada hari ini memakai coli setiap masa kecuali ketika mereka sedang mandi.





Kereta

Dicipta oleh Henry Ford pada penghujung abad ke 19. Kini ia semakin menjadi idaman ramai anak muda dan hampir semua penduduk dunia menganggap kereta sebagai kenderaan paling murah dan mudah dimiliki.


Beza Televisyen CRT  Televisyen LCD dan Televisyen LED
Televisyen

Dicipta oleh seorang Scotts, John Logie Baird pada tahun 1925. Ia membantu berjuta manusia bagi mengisi kegiatan masa lapang.



Smartphones with HD 1080p Display Become Trend In 2013

Telefon bimbit

Dekad 1990-an menyksikan ia berkembang dari peralatan mewah kepada satu keperluan. Kini ia seolah sapu tangan yang perlu dibawa ke mana- mana.




 
Kad Kredit

Kad seumpama ini dikeluarkan pertama kali oleh Diners Club dalam tahun 1950. Ia memberi kemudahan pada orang ramai dari membawa terlalu banyak wang tunai.





Walkman

Ia direka oleh pengerusi Sony Corporation iaitu Akio Morita dalam tahun 1979. Kini warga dunia boleh mendengar apa juga nada muzik tanpa perlu membingitkan telinga orang lain.





Mesin Basuh

Mula dipasarkan pada tahun 1907 oleh Hurley Machine Company di Amerika. Ia membantu meringankan tugas wanita.



Boeing 747-8 Intercontinental, Wallpaper Pesawat Terbang 1
 

Kapal Terbang

Ia dicipta adik beradik Wright dalam tahun 1909. Kini ia membantu manusia bergerak dalam jarak yang jauhnya beribu- ribu batu. Ia mempercepatkan perhubungan antara semua negara di seluruh dunia.